Wednesday 30 September 2015

Catatan harian


Apa yang hendak di tulis pada catatan harian ini adalah sebuah perjalanan hidup yang sudah ditetapkan buat saya yang bernama isteri, ibu dan seorang insan biasa. Saya sebenarnya seorang pengasuh, anak-anak yang ditumpangkan kasih sayang sebagai amanah untuk saya jaga. Rutin harian saya sangat padat, memandangkan tumpuan saya lebih kepada jiwa anak-anak dan keperluan keluarga. Aktiviti di siang hari umpama irama dan lagu sering seiring dan tak dapat dipisahkan. Jerit pekik anak-anak beralun indah dan memberi tenang di jiwa. Diam saya banyak menghabiskan masa dihadapan komputer riba di malam hari namun segalanya dapat dilakukan setelah selesai tugasan rumah. Inilah cara saya untuk melepaskan penat seharian. Bila segalanya tenang, jiwa saya mula bermadah dan di Facebook tempat saya mendidik hati berbahasa, mengarang bahasa jiwa tanpa peduli komen yang bakal akan saya terima. Kentalkan hati bila berbicara bunga-bunga, namun itulah kepuasan yang di rasa. Saya juga gemar mengambil gambar kerana saya gemar merakam keindahan alam yang tidak terhitung nikmat daripada anugerah-Nya. Menekan butang kamera umpama memejamkan mata sambil menghalusi kewujudan segala ciptaan-Nya. Di mana setiap yang di rakam menjadi kepuasan tatkala ada yang tersenyum apabila memandang karya-karya saya. Aduhai, itulah tujuan bila saya memegang kamera, mengamati keindahan yang Allah sediakan, di rakam dan dikongsikan kepada sahabat-sahabat yang setia menanti karya-karya daripada hasil 'tembakkan' saya.

Inilah hasil dari karya saya yang dapat dikongsikan buat masa ini, semoga catatan harian ini adalah permulaan buat saya menzahirkan segala sentuhan jiwa, akan ada sambungan di lain ruang dan masa... Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment