Thursday 15 October 2015

Aku dan lensa.









Teks : Ana Sarina Abu Bakar


Aku suka mengambil gambar. Memegang kamera suatu kepuasan dalam diri. Sehari tanpa kamera rasa hati tidak keruan. Bermula dengan suka-suka, aku terjebak dengan minat yang mendalam. Dunia fotografi bagaikan nadi seni dalam sebuah karya yang dihasilkan. Aku mengabungkan seni penulisan dan seni fotogafi agar menjadi satu karya yang berjiwa. Nampak mudah namun tidak semudah sebagaimana ianya dihasilkan. Menzahirkan rasa cinta melalui kamera akan dapat menghasilkan sebuah gambar yang menenangkan rasa dan ditambahkan pula dengan kata-kata pujangga ia akan lebih memikat pandangan mata.


Kualiti sebuah gambar bukan terletak berapa mahalnya harga sesebuah kamera namun ianya terletak siapa yang berada di belakang kamera. Sesiapa sahaja mampu memilik kamera daripada harga yang rendah sehingga harga puluhan ribuan Ringgit Malaysia namun bukan semua mempunyai teknik yang sama dalam menghasilkan sesuatu gambar.


Aku bersahaja dalam menghsilkan karya yang sederhana. Asal hati aku punya rasa dan nikmatnya itu sudah cukup buat aku berirama dalam seni sendiri. Bagi aku tiada yang lebih indah hanya menzahirkan rasa cinta melalui karya yang di adun dengan penuh jiwa. Itulah dunia aku dan lensa.




Gambar : Hakmilik sendiri


No comments:

Post a Comment